Złowrogie spojrzenie?



Czasem warto poświęcić tak dużo, by zyskać tak niewiele!



Matka Natura po raz kolejny ogromnie mnie zaskoczyła, robiąc na mnie wręcz mistyczne wrażenie.
Nie zwracałem dotychczas większej uwagi na petrelce, myśląc: Ot, takie tam płochliwe ptaki. Do dziś, kiedy odkryłem, że są piękne, ale w osobliwy sposób. Szczególne wrażenie zrobił na mnie ich sposób poruszania się z rozpostartymi skrzydłami.
Petrylce najwyraźniej stanowiły pierwowzór dla baśniowych stworów znanych chociażby z gier komputerowych.


Złowrogie spojrzenie ich oczu, które nierzadko mają jasną tęczówkę, a także masywny dziób sprawiają, że człowiek czuje respekt przed tymi ptakami.
Upierzenie głównie w tonacji różnych odcieni brązu, często z jaśniejszą kremową, bądź też białą szyją. Całości dopełniają z pozoru niezgrabne, a w rzeczywistości starannie stawiane kroki.
Petrelce w locie to poezja i perfekcja zarazem. Gdy lotem ślizgowym śmigają tuż nad twoją głową, słyszysz tylko świst skrzydeł i czujesz dreszcz przebiegający po plecach – to przecież dość duże ptaki!


Ale to dopiero początek wrażeń. Mistycznego piękna doświadczasz dopiero, gdy ujrzysz osobnika zupełnie białego.


Komentarze